Халық ауыз әдебиеті туралы Аңыздар ✍️

Ілмек бойынша іздеу:

Мақал-мәтелдер: 1
Өлеңдер: 872
Баталар: 6
Әңгімелер: 688
Шығармалар: 1
Аңыздар: 550

Ортеке
Аңшы Құламерген таутекені көп атқан екен. Құламергеннің анасы баласы әрбір саяттан қайтқан сайын бір жапырақ етті кесіп қыл арқанға кигізіп қояды..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Орманбет хан әңгімесі
«Он сан ноғай бүлгенде, Орманбет хан өлгенде» деп айтылатұғын Орманбет Есіл, Нұра бойында «Тоғанастың тоқсан екі көлінде» жайлап, қыстап жүрген..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Оразбайдың ақ белбеу аты
Еренқабырғада аты шыққан атақты сыбызғышы Құрыш деген адам өткен. оның «оразбайдың ақ белбеуі аты» деген өз туындысын көп тартып, халық күйі етіп..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Оқшы ата
Оқшы ата жас кезінде жетім қалып, ел жағалап, қыпшақ ішіне келіп, жалғыз қызы бар кемпір-шалға өкіл бала болады. Ер жеткенде егін егіп, диқаншылық..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Ойбай, бегім бер!
Бай баласы мен кедей баласы серіктесіп бек теруге шығады. Ішер ас пен мінер көлікке қысылып көрмеген бай баласы ер-тұрманы келіскен атқа мініп шығады..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Ой толқыны
Өз кезінде Қайрақбай орта жүздің бір жиынына барғанда, рулар арасындағы алауыздықтың салдарынан билердің басы қосылмауға айналыпты. Бұл жағдайды..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Оғыз хан және Қаңлы елі
Оғыз хан өзіне қараған елдің баршасының мұсылман болуын талап етті. Мұсылман болғандарын құрметтеп, болмағандарының өзін өлтіріп, бала-шағасын құл..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Нұрғазарын бұлбұл
Баяғыда Махмұд деген елден асқан әділетті патша болыпты. Оның Асан, үсен, Хасан деген үш ұлы бар екен. Күндердің күнінде Махмұд түс көреді, түсінде..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Нұралы мен Сырым
Нұралы хан мен Сырым екідай болады. Еңбеші халық жағы Сырымды жақтап, ал байлар мен төрелер жағы Нұралы жағына шығып, ел екіге бөлінеді. Билер мен..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Ноғайлының зары
Орманбет би өлген күн,Он сан ноғай бүлген күн.Айқай, айқай, айқай күн,Айқайлап жауға тиген күн.Қара ноғай босып көшкенде, оның орманбет би деген..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Нар шөккен
1841 жылдың қысы қылышын сүйрете келіп, ақсүйек жұттың нышаны белгі бере бастайды. Мал сүмесімен күн көріп отырған Арқа қазақтары абыржыңқы күй..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Нар идірген (ІІІ нұсқа)
Ертеде бір кемпір-шал қызымен елден безіп, аң жортпас, құс ұшпас бір құла даланы мекендеп өмір өткізіпті. Олардың күнкөрісі жалғыз нары екен...
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Нар идірген (ІІ нұсқа)
Баяғыда бір шал мен оның жалғыз қызы болыпты. Олардың күн көретіні де жалғыз нар екен: ішсе асы, мінсе көлігі. Күндердің күнінде сауып отырған..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Нар идірген (ІV нұсқа)
Ертеде бір кедейдің мал дегенде жалғыз түйесі болыпты. Жазғытұрым түйесі боталап, екі күннен кейін ботасы өліпті. Ботасыз қалған жануар иімей, желіні..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Нар идірген (І нұсқа)
Ертеде бір кедей шал мен оның ақылына көркі сай жалғыз қызы болады. Кедейліктен басқа міні жоқ, ұжымдары жарасқан, төңірегіне сыйлы жандар екен. Жар..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Найман Бөдес
Бірде Абылай ханның хабарымен қазақтың көп батырлары жиналады. осы батырлардың арасында шұбар атты Бөдес батыр да болады. Ол Абылай ханның да сенім..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Назым
Құрманғазының соңғы жылдары табылған «Назым» атты бір күйі бар. Күйді бізге берген адам оның шығу тарихы жөнінде ештеме айтпады. Дина бір әңгімесінде..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Мұңлық — Зарлық
Ертеде, қылышынан қан тамған қаһарлы ханның жалғыз қызы бойжеткенде бір кедей жігітке ғашық болып, көңіл қосып жүреді екен. Мұны біліп қойған хан..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Мұңлы қыз (ІІІ нұсқа)
Бір байдың алпыс жасқа келгенде жастай отасқан бәйбішесі дүние салып шалқыған дәулетті, жиһазы келіскен үйі иен қалады. Бай төсек жаңғырту үшін бір..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Мұңлы қыз (ІІ нұсқа)
Қол, аяғы кемтар қыз жастайынан кемтарлықтың бейнетін көріп бұйығы болып өседі. Өзі теңдес балалар қозы жайып, күрке тігіп, өзен бойлай жүгіріп..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Мұңлы қыз (ІV нұсқа)
Ертеде өз заманында даңқы асқан керейдің бір байы қайтыс болады да, байдың асына ат аяғы жетер жердегі аяқ артар жалғыз аты бар кедей-кепсектен..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Мұңлы қыз (І нұсқа)
Бұрын бір жетім қыз болыпты. Бір күні таңғы алаң-елеңде біреудің тепкілеуімен қыз шырт ұйқыдан шошып ояныпты. Орнынан ұшып тұрып қараса, өгей шешесі..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Мұңлы қыз
Бұл күй халық арасында «Әуппәли, бөпем-ай», «Жетім қыз», «Мұңлы қыз» деген атауларға ие. Көп тараған аты — «Мұңлы қыз». Күйдің де, аңыздың да бірнеше..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Молқоңыр және Майдақоңыр
Бұл екі күй ежелден елге таныс, Қайрақбайдың күйі. Дене салмағына байланысты Қайрақбайды төрт-бес ат ғана көтере алады екен. Соның бірі — жал-құйрығы..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті
Молқоңыр
Өткен XIX ғасырдың соңғы жылдары болса керек, арғын, найман, керей, уақ елдеріне сауын айтқан төре Мамырбек Үкірдайұлы Тұрысбекке және көзінің..
©  Қазақ халық ауыз әдебиеті